Stor julegave til Hof idrettslag – 2 millioner kroner fra Sparbankstiftelsen DNB

Postet av Hof IL den 28. Nov 2023

Hof idrettslag har mottatt enda en stor gave. Sparebankstiftelsen DNB har nemlig tildelt idrettslaget kr 2 millioner til bygging av nytt klubbhus.

For nøyaktig en måned siden fikk Hof IL en gave på kr 1,5 million fra SpareBank 1 Stiftelsen BV, og nå har Sparebankstiftelsen DNB tildelt idrettslaget ytterligere kr 2 millioner.

"Dette er utrolig mye penger", sier leder av Hof idrettslag Tom Arne Akerholt.

"En fantastisk flott julegave".

En gruppe i idrettslaget har i lengre tid jobbet med planene om et nytt klubbhus ved siden av kunstgressbanen og i nærheten av den nye aktivitetsparken som planlegges. Tegningene er klare og prosjektet er godkjent av Holmestrand kommune.

"Totalprosjektet er på bortimot kr 8 millioner. Med 3,5 millioner i gaver, spillemidler, momskompensasjon og tilskudd fra Holmestrand kommune er vi snart i mål økonomisk", sier Akerholt.

"Da vi startet prosjektet håpet vi å bruke minst mulig av idrettslaget midler. Nå er idrettslaget i den situasjon at vi nærmer oss at vi kan klare å få et ferdig klubbhus, uten å bruke av idrettslagets egenkapital. Vi mangler nok bortimot en halv million kroner, men vi håper at spleisen som er startet kan bidra til mesteparten av denne summen", fortsetter Akerholt.

"Er det noen firmaer eller enkeltpersoner som ønsker å bidra, er det bare og ta kontakt", avslutter Akerholt.