Eskilskup 2023

Postet av Jan Roar Jensen den 7. Aug 2023

Jeg ønsker å dele vår utrolige opplevelse på Eskilscup i Sverige med dere. Det har vært en reise fylt med spenning, samhold og utfordringer. Sammen med vårt team bestående av 11 ungdommer og 5 voksne, satte vi kursen mot Sverige for å delta i denne prestisjefylte fotballturneringen.

Vårt eventyr begynte med 3 innledende kamper, der vi stod ansikt til ansikt med tøff motstand. Motstandere som Lindomen, Råå og IF Limhamn ga oss virkelig en prøve på våre ferdigheter og samarbeidsevner. Kampene var intense og fulle av adrenalinkicket som kun en turnering som Eskilscup kan skape.

Vi kom til D sluttspillet, og spenningen nådde nye høyder. I den første kampen i sluttspillet stod vi overfor Hässleholms IF. Kampen var så jevn at den måtte avgjøres på straffespark. Vårt lag viste utrolig kalde nerv, og vi vant den nervepirrende konkurransen. Gleden var ubeskrivelig da vi gikk seirende ut av denne intense duellen.

Vi fortsatte vår ferd i sluttspillet med stolthet og målrettethet. I kvartfinalen møtte vi Kållered SK, et sterkt lag som viste seg for sterke for oss denne gangen. Der vant de kampen med 2-0, men vi forlot banen med hodet hevet og vissheten om at vi hadde gitt alt vi hadde.

Til slutt vil jeg rette en stor takk til Sverige og arrangørene av Eskilscup for å gi oss en fantastisk opplevelse. Vi har skapt minner som vil vare livet ut, knyttet sterke bånd innad i laget og lært verdifulle leksjoner om samarbeid, dedikasjon og sportsånd.

Vi reiser hjem med våre hjerter fylt av stolthet, og vi ser frem til å ta med oss erfaringene vi har samlet til fremtidige utfordringer. Eskilscup 2023 vil for alltid være en del av vår fotballhistorie.

Takk til alle som gjorde denne reisen mulig, og takk til våre medspillere som viste utrolig innsats på banen. Dette er bare begynnelsen på vår fotballreise deres, og vi gleder oss til å se hva fremtiden har å by på.

Det ble til og med en liten bane storming fra Norge.