Idrettens dag - Ludvig mottok Knut J. Johnsens idrettspris

Postet av Hof IL den 5. Sep 2023

Søndag 3.september var det klart for Hof ILs årlige arrangement - Idrettens dag. Her fikk våre idrettsgrupper vist frem sine aktiviteter som store og små fikk prøve.

BUA stilte også med div. utstyr som kunne prøves.

Som alltid på idrettens dag ble Knut J. Johnsens idrettspris delt ut. I år var det fotballgruppa som hadde nominert Ludvig Sveen-Larson til prisen. Fra nominasjonen kan vi lese følgende:

Årets vinner av Knut Johnsens idrettspris har en inspirerende holdning og vinneren viser stor styrke i å møte motgang. Vinneren har opplevd en lang rekke utfordringer. Like før seriestart i 2022 røk vinneren korsbåndet og måtte gjennomgå en operasjon.

Dette var utvilsomt en stor skuffelse for vinneren, men vinneren lot ikke motgangen knekkes. Vinneren har trent hardt og dedikert for å komme tilbake til idretten, og i mai i år var vinneren endelig klar. Selv om vinneren kun fikk noen få innhopp, var gleden stor.

Dessverre var Vinneren uheldig og falt på sykkelen, og dette førte til at skaden i kneet til vinneren ble slått opp igjen (med forverring.) Vinneren har nå havnet på sidelinjen igjen, men i stedet for å gi opp viser vinneren en utrolig styrke og vilje til å fortsette å bidra til fotballgruppa. vinneren tar på seg oppgaven som dommer for de yngre lagene og fungerer som en rollemodell for dem. vinneren holder motet og humøret oppe til tross for skuffelsen over å ikke kunne spille selv.

Vi beundrer vinnerens positive innstilling og evne til å håndtere motgang på en så imponerende måte. Vinneren er alltid blid og støttende overfor sine lagkamerater, og vinneren sprer en viktig energi og optimisme i hele gruppa. Vinneren er en ekte rollemodell for oss alle når det gjelder å takle perioder med motgang i idretten.

Vinneren fortjener anerkjennelse for sin utholdenhet, positivitet og evne til å inspirere andre. Vi har dyp medfølelse for vinnerens skade, men vi er også sterkt imponert over vinnerens holdning og vilje til å fortsette å bidra til laget til tross for utfordringene vinneren møter.

Hofløpet ble også arrangert denne søndagen - med rekordmange deltakere. Rundt 120 deltakere stilte til start. Resultatlisten finner du her: Hofløpet 2023