Besøk av Frode Hagen

Postet av Hof IL - Håndball den 24. Mai 2017

Frode Hagen kom til Hofhallen 18. mai for å møte forventningsfulle jenter og gutter på J-13 og G-14.

Kvelden startet med et kort foredrag om det å være ung, i 13-14 års alderen, og om hvor mye som foregår i hodene på unge gutter og jenter. I denne alderen er det ofte store forskjeller både psykisk og fysisk og man kan fort bli litt stressa og få følelsen av at man ikke presterer godt nok. Dette er det mange gamle og nye landslagsspiller som kjenner seg igjen i. Frode Hagen sier selv at han ikke var ikke særlig god, heller tvert imot, men at det å spille håndball og å få være sammen med lagkamerater, få være med på alt det sosiale rundt laget og i klubben var utrolig viktig og man må gi seg selv litt tid. Det er viktig å være tålmodig.

For Frode Hagen sin del begynte ballen først å rulle som 16 åring. Da ble han A-lags spiller og han gikk hele veien opp til landslaget hvor han var med i mange år.

Konklusjon er å ha det gøy sammen med gode venner og at det er viktig å bygge en god kultur i laget og være målbevisst.

Etter et kort foredrag hadde Frode Hagen en treningsøkt for spillerne der de fikk prøve en del øvelser de aldri hadde gjort før med både stor iver og en del latter.

Denne kvelden var til stor inspirasjon for våre spillere og for trenerteamet som vil bruke mye av dette i treningene videre.

Vi takker Frode Hagen for at han stilte opp og til Dirk som fikk dette til.