IDRETTSGALLA lørdag 7.januar 2023 – Eira Weseth ble ÅRETS ILDSJEL 2022

Postet av Espen Elvekrok den 12. Jan 2023

Over hele landet er det tusenvis av frivillige som legger ned mange timer av sin fritid for klubben sin. Det blir valgt ut 11 fylkesvinnere av de som er nominert. Av disse er det tre finalister som blir invitert til Idrettsgallaen på Hamar OL amfi.  De tre finalistene i år var Jan Magne Dybvik, Møre og Romsdal idrettskrets, Rolf Hall, Troms og Finnmark idrettskrets og vår egen Eira Weseth Hof idrettslag.

For å kunne bli nominert uansett alder, må man ha gjort en solid frivillig uegennyttig innsats i idretten utover det man kan forvente. Årets ildsjel kan ikke være ansatt i klubben.

Juryen for Årets ildsjel består av Kjetil Andre Aamodt, Marit Bjørgen, Olaf Tufte, Aida Dahlen, Are Strandli, Frode Grodås, Astrid Uhrenholt Jacobsen, Silje Norendal og Berit Kjøll.

Det ble delt ut priser til i 12 kategorier: Årets kvinnelige utøver, Årets mannlige utøver, Årets lag, Årets gjennombrudd, Årets kvinnelige parautøver, Årets mannlige parautøver, Årets trener, Årets navn, Årets forbilde, Årets ildsjel, Utøvernes pris, Idrettsgallaens hederspris. Se link til de nominerte og vinnerne : Idrettsgalla (teamnor.no)

Alle tre ildsjeler fikk god oppvartning av NIF og Norsk Tipping under alle arrangementene som foregikk lørdag 07.januar. Det startet med Frivillighetsseminar kl. 13.00, Førfest med middag kl.17.00 og Idrettsgalla Hamar OL amfi  fra kl. 19.00 og Etterfest til kl.03.00.

Vår egen EIRA WESETH ble kåret til ÅRETS ILDSJEL 2022.    - VI GRATULERE

Eira Weseth sammen med Marit Bjørgen etter å ha motatt prisen for årets ildsjel 2022

Årets prisvinnere på idrettsgallaen

Eira Weseth med synelig bevis på utmerkelsen som årets ildsjel 2022