Eira Weseth vant Konrad Eriksens ildsjelpris 2022

Postet av Espen Elvekrok den 29. Nov 2022

Konrad Eriksens ildsjelpris for 2022 ble Søndag 25.11 utdelt på idrettens festaften på Ibsenhuset i Skien.

Totalt var det kommet inn 30 kandidater til prisen, av disse ble 8 nominerte til idrettens festaften:

• Åsta Moe - Veierland Golfklubb - Færder
  • Gunnbjørn Tangen - Andebu Idrettslag - Sandefjord
  • Inger Bang - Odds Turnforening - Skien
  • Ella Cathrine Schøning - Larvik Svømmeklubb - Larvik
  • Geir Larsen - Urædd Bryteklubb - Porsgrunn
  • Knut Aukland - Oseberg Skilag - Tønsberg
  • Eira Weseth - Hof Idrettslag - Holmestrand
  • Arve Særsland - Heddal Idrettslag - Notodden

Vinner av prisen ble Hof-ILs leder gjennom de siste 15 årene Eira Weseth.

Som synlig bevis på prisen mottok Eira diplom og fat.

Eira startet sitt engasjement i Hof IL for 50 år siden, da hun var med å starte turngruppa i Hof.

Fra 1972 - 1992 var Eira medlem i styret i turngruppa, i 7 år var hun leder av turngruppa.

I 1990 var Eira med å starte Hof Idrettskole.

I 1998-1999 og fra 2007 d.d. har Eira vært leder av Hof-IL.

Eira har tidligere  blitt hedret for sitt arbeid med følgende priser:

1991 Grete og Johan Lysaker innsatspokal for oppstart av Idrettsskole

2010 Grete og Johan Lysaker innsatspokal for innsamling til ny løypemaskin

2011 Hof kommunes kulturpris

Som vinner av Konrad Eriksens ildsjelpris for 2022 blir Eira Vestfold og Telemark sin representant til den nasjonale Idrettsgallaen på Hamar 7.januar 2023.  En jury vurderer Ildsjeler fra 11 fylker om hvilke som skal videre til den nasjonale Idrettsgallaen. Det er 3 stk. som kommer med på Idrettsgallaen.

Fra resten av styre i Hof-IL vil vi gratulere Eira med en velforjent hyllest for sin innsats for Hof gjennom 50år.