FOR EN DAG!

Postet av Hof IL – Hof Toppers den 16. Aug 2017

Hof Toppers 2017 går inn i Hof ILs historiebøker som en av våre større suksesser. I ni år har vi arrangert Hof Toppers. Vi har forsøkt noen forskjellige løyper underveis. De siste par årene har deltakertallet dalt noe, men i år tok det virkelig av! Hele 322 påmeldte totalt i alle klasser var over all forventning. Det er mange som skal takkes og mange som skal ha en del av æren for suksessen. Vi må allikevel få nevne noen.

Frank Løke er selvskreven. Hans store engasjement for Kreftforeningen og oppriktige ønske om å få til noe stort med Hof Toppers har virkelig fungert. Løke Challenge ble en braksuksess. At Frank fikk med seg åtte av sine venner fra Farmen Kjendis på TV2 gav oss en enorm mulighet for publisitet rundt arrangementet vårt, og ikke minst innsamlingen til Kreftforeningen. Treffpunkt i Tønsberg får pengene. Pr nå er 57350,- samlet inn. Det blir mer når endelig opptelling er gjort!

Før starten av Løke Challenge fikk Lisbeth Wike et flott bilde laget av Marianne Aulie. Hun og Aune Sand ønsket å gi en gave til noen i bygda som hadde fått føle på hva det vil si å leve med kreft.

Vi må jo selvfølgelig også få hedre vår «Hof Toppers-general» Tom Arne Akerholt. Tom Arne og hans arrangørstab jobber året gjennom med stort og smått som har med Hof Toppers å gjøre. De siste ukene og dagene før start legger han ned et betydelig antall timer for å få arrangementet til å gå i hop.

Audun Follerås skal også ha en stor takk for sitt brennende engasjement og utrolig flotte arbeid med markedsføringen. Han rakk til og med å rulle inn til en flott 13.plass på Løke Challenge.

Noen få personer ville aldri klart dette alene. Derfor skal det rettes en stor takk til hver og en av dere frivillige som år etter år stiller opp for idrettslaget og Hof Toppers med dugnadsinnsats. Dere skal vite at vi får mange svært positive tilbakemeldinger fra løperne. Takk igjen! Uten dere ville dette vært umulig!

Rekrutteringen til Hof Toppers sikres gjennom Minitoppers. Her var det mange blide fjes på to hjul.

Sportslig har vi vært vitne til mange fantastiske prestasjoner. Noen har deltatt for første gang. Noen har vært med alle 9. Noen har slått sin egen bestetid, og andre igjen har satt ny løyperekord. Å se så mange blide mennesker rulle, gå og løpe over målstreken var utrolig moro. For en idrettsglede!

Vi fikk fire nye løyperekorder på lørdag. Jeanette Vika slo sin egen løyperekord på 75km Ultra med tre minutter! Ny løyperekord: 8:27:21

Kristoffer Liset slo også sin egen løyperekord på 5-topper Duathlon. Ny løyperekord: 2:30:46

Naturlig nok ble det også løyperekorder i 3-topper Duathlon siden det er første gang distansen stod på programmet. Vinnere ble Hof ILs Emilie Enerhaugen Thrane, tid: 1:53:01 og beste herre på 3-topper ble Jarle Fredriksen fra Sandefjord sykkelklubb på tiden 1:33:07.

Vi ønsker også gi en ekstra honnør til dagens eldste deltaker, Ingar Kirkeng (81) fra Rolvsøy Trøsken IL. Av våre lokale «Hoffinger» var Erik Jensen (76) og Kari Margrethe Stokke (73) de eldste. Alle tre deltok i Hof Toppers 3-topper Løke Challenge.

VINNERE AV KLASSENE:

10-TOPPER DUATHLON

133 Eva Maria Støa, Skarphedin, 8:33:43

101 Ole Petter Hjelle, Åsgårdstrand IF, 6:15:53

5-TOPPER DUATHLON

585 Liv Janne Øvrebust, IF Frøy / Bjørndal IF, 2:58:02

569 Kristoffer LIset, Tønsberg Triathlonklubb, 2:30:46

3-TOPPER DUATHLON

369 Emilie Enerhaugen Thrane, Hof IL, 1:53:01

310 Jarle Fredriksen, Sandefjord Sykkelklubb, 1:33:07

75 KM ULTRA

214 Jeanette Vika, Holmestrand ultraløperklubb, 8:27:21

206 Staffan Bengstsson, Knapper, 7:47:49

46 KM ULTRA

279 Karina Lie, Makkerparet, 4:45:43
(Foran i bildet: nr 2 på Herrer 46km Ultra - Tor Harald Herland)

258 Morten Grønneberg, Team BAR, 4:24:24

VELKOMMEN TILBAKE I 2018!

Tekst og foto: Thorleif Rustad